-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48521 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

منظور از آية 42 سورة ص چيست؟

از آيات (نسأ، 163)، (انعام، 84) و آيات مورد بحث كه نام و قصة حضرت ايوبغ در آنها بيان شده است، استفاده ميشود، آن حضرت، سالهاي طولاني به رنجها و مريضيهايي سخت گرفتار و امتحان شد، به گونهاي كه از سوي دشمنان، مورد سرزنش و از سوي شيطان مورد وسوسه و رنج شديد قرار گرفت; اما اين پيامبر بزرگ خدا، چه در سختيها و چه در راحتيها، هرگز از بندگي خدا و شكرگزاري به درگاه الهي، دست نكشيد. وي پس از سرفرازي از اين همه آزمايشها، درخواست بهبودي از خداوند ميكند و خداوند دعايش را اجابت فرموده و براي بهبودي و سلامت كامل او در حالي كه سخت مريض بود ميفرمايد: ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَـَذَا مُغْتَسَلُ بَارِدٌ وَ شَرَابٌ # وَ وَهَبْنَا لَهُوَّ أَهْلَهُو وَ مِثْلَهُم مَّعَهُمْ رَحْمَةً مِّنَّا وَ ذِكْرَيَ لاِ ?ُوْلِي الاْ ?َلْبَـَبِ ;(ص،42و43) ]به او گفتيم[ كه پاي خود را بر زمين بكوب، اين چشمه آبي خنك براي شست و شو و نوشيدن است و خانوادهاش را به او بخشيديم و همانند آنها را با آنها قرار داديم، تا رحمتي از سوي ما و تذكري براي صاحبان فكر باشد. مفسّران دربارة آن چشمه ميگويند: داراي يك نوع آب معدني بوده كه هم براي نوشيدن گوارا بوده و هم اثرهاي شفابخش براي بيماريها داشته است; به هر حال، لطف و رحمت الهي در برابر صبر، شكيبايي و شكرگزاري حضرت ايوبغ شامل او شد.

مغتسل، به معناي آبي است كه با آن شست و شو ميكنند و توصيف آن آب به خنك بودن، شايد به تأثير مخصوص شست و شو با آب سرد، براي بهبود و سلامت تن اشاره باشد، و نيز اشارة لطيفي است بر اين كه خوبي آب، شست و شو در آن است كه از نظر پاكي و نظافت هم چون آب نوشيدني باشد و شايد به همين علت است كه در دستورهاي اسلامي آمده است: قبل از آن كه با آبي غسل كنيد، جرعهاي از آن بنوشيد.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران، ج 19، ص 293 - 297، دار الكتب الاسلامية / تفسير الميزان، علامه طباطبايي;، ج 17، ص 332، بنياد علمي و فرهنگي علامه; .)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.